måndag 18 februari 2013

Maraton

I helgen fick jag återigen höra den klassiska melodin Cantina Band från Star Wars. Det fick mig att minnas de stunder man spenderat framför fantastiska filmer och det fick mig att sakna den där speciella känslan man fick från just dessa. Dagens film lever inte alltid upp till mina förväntningar, mestadels för att jag själv har blivit äldre och att det blir svårare att bli överraskad.
Men så kommer då tanken smygandes, varför ska man nöja sig med det som är nytt när det finns äldre verk som är så himla bra? Det ska man ju inte.
Därför har jag bestämt mig för att inleda ett maraton av de filmer som verkligen lever upp till. Självklart blir det första valet just Star Wars.

Någon som ska haka på? Jag kan göra pannkakor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar