onsdag 6 februari 2013

En sista innan natten

Jag kan lätt stressa upp mig. Inte så att det syns utåt och att folk känner av det. Nej, jag har nog något mer komplicerat än så.
Min stress kommer oftast från insidan, helt utan min egna vilja (känns det som ibland), vilket gör det svårare att tackla. Ofta under stress kan man bara sätta sig ner och ta det lugnt för att dämpa den. Men vad gör man när den kommer inifrån?

Det finns sätt att tackla sig igenom och det här är en utav de sakerna som får mig att koppla av. Skrivandet. Eller helt enkelt uttrycka mig på något sätt. Då mina tankar är många, krävs det många rundor diskussioner för att jag ska få ut allt i ord. Ibland kan jag till och med vara lite för "smart" för mig själv, då jag inte har de orden att beskriva tankarna. På så sätt går det inte att stilla dem, utan det slutar med att de får ligga kvar till en annan dag.

Men, nu får det vara slut på den inre stress jag bär på. Det är dags att ta vara på de sekundrar man faktiskt har per dygn, istället för att vilset titta på när de passerar. För även om sekundrar passerar, vill jag ha något sagt om dem.

En varm kopp rooiboste och snart en dusch får sätta punkt för denna dag. Imorgon kommer en ny (och alla de där larviga uttrycken).

Ludovico! Play me off!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar